Mattias Broström ny affärsområdeschef

15-01-2017
Ramböll har rekryterat en ny affärsområdeschef för Samhällsbyggnad Nord. Det är Mattias Broström som närmast kommer från en tjänst som produktionschef på NCC i Luleå.

Börje Eriksson

Divisionschef Buildings (tf Divisionschef Transport)
T: +46 10 615 15 13

Mattias Broström

Affärsområdeschef Samhällsbyggnad Nord
T: +46 10 615 11 07

Mattias har en gedigen erfarenhet från entreprenadsidan och har tidigare haft chefsbefattningar på Svevia samt arbetat åtta år på Vägverket, bland annat som beställare av konsulttjänster. Nu blir han ansvarig för affärsområdet Samhällsbyggnad i norra Sverige som har 80 medarbetare och arbetar med projekt som en vägplan för E4 mellan Kongberget och Gnarp för Trafikverket, planprogram för 600 lägenheter i Gällivare Kommun samt ett geoprojekt för en ny kaj och hamnplan för SCAs sågverk i Tunadal. Mattias kommer utgå från Rambölls Luleåkontor.

− Jag är väldigt glad över förtroendet att leda Rambölls samhällsbyggnadsverksamhet i nord. Jag ser fram emot att tillsammans med mina medarbetare fortsätta att utveckla verksamheten i regionen med nya spännande projekt och bli en ännu starkare aktör på marknaden. Rambölls goda rykte och höga kompetens inom samhällsbyggnad gjorde det enkelt att välja Ramböll som ny arbetsgivare, säger Mattias Broström.

− I Mattias får vi en modern ledare med erfarenhet från såväl beställarrollen som entreprenadsidan. Vi arbetar för att stärka vårt erbjudande mot entreprenörer ytterligare och bli en av marknadens attraktivaste rådgivare inom detta område. Rekryteringen av Mattias är en viktig del i det arbetet, säger Anders Wiktorson, Divisionschef för Transport.

Idag arbetar nära 600 medarbetare inom division Transport på Ramböll Sverige, där Samhällsbyggnad Nord ingår. Under det kommande året är ambitionen att växa verksamheten inom divisionen ytterligare över hela landet. Läs mer om Rambölls tjänster inom Transport här.