dcsimg Ramböll i topp bland Nordens ingenjörsstudenter  - Ramböll Sverige AB

den 24 maj 2017

Ramböll i topp bland Nordens ingenjörsstudenter

Ramböll är på andra plats på listan över Nordens mest attraktiva arbetsgivare enligt ingenjörsstudenter. Det står klart i dag när Universums undersökning ”Nordens mest attraktiva arbetsgivare” presenterades.

– Vi är stolta och glada över att återigen hamna i topp bland de mest attraktiva arbetsgivarna i Norden. Det sporrar oss att fortsätta utvecklas som en relevant och attraktiv arbetsgivare för unga. Vårt fokus ligger på tekniskt kunnande och en vilja att med våra lösningar bidra till det samhälle vi verkar för, säger Suzanne Nygren, HR-chef på Ramböll Sverige.

Undersökningen baseras på svar från universitets- och högskolestudenter i Danmark, Sverige, Norge och Finland och täcker en rad olika faktorer. Att ha balans mellan arbete och privatliv är det viktigaste karriärmålet för de nordiska studenterna, enligt undersökningen.

Ramböll har fått topplaceringar på Universums lista över de mest attraktiva arbetsgivarna sedan 2011. I år kom Microsoft på första plats, Ramböll på andra plats och Sweco på tredje plats.

Läs mer om undersökningen här.

T0761-257287
Eboel.bengtsson@ramboll.se