Suzanne Nygren ny HR-chef för Ramböll Sverige

03 februari 2017
Nu förstärks ledningsgruppen på Ramböll Sverige med Suzanne Nygren som HR-chef. Suzanne Nygren har lång erfarenhet från bolag i stark tillväxt och kommer senast från annonsteknikföretaget Widespace.

T: 0761-257287

− Vi är mycket glada över att förstärka organisationen med Suzanne Nygren som har mycket att bidra med i vårt utvecklingsarbete. Branschen står inför spännande förändringar och Ramböll har förutsättningar att vara med och leda den utvecklingen, säger Niklas Sörensen, VD för Ramböll Sverige.

Suzanne Nygren har lång erfarenhet av internationella och teknikstarka företag. Hon har bland annat jobbat på HBO Nordic, MTG och Boxer.

− Den röda tråden i mina anställningar är att jag valt entreprenöriella och dynamiska företag med potential att växa och stärka sitt varumärke. Jag har letat efter företag som dessutom bidrar till samhällsnyttan och är glad att få jobba i ett företag som gör det.  Ramböll är ett fantastiskt fint bolag i en spännande fas, säger Suzanne Nygren.

− Som stiftelseägt företag arbetar vi långsiktigt, satsar på teknikutveckling och forskning och ger tillbaka till samhället. Med Suzanne som HR-chef vill vi stärka varumärket och skapa förutsättningar för att hitta och utveckla kompetens som ska stärka Rambölls position, säger Niklas Sörensen.

På Ramböll i Sverige arbetar 1 600 anställda med samhällsbyggnadstjänster kopplade till byggnader, transport, miljö, vatten, energi och management consulting. Suzanne Nygren tillträder sin nya tjänst den 15 februari.