Åsa Zeinetz blir divisionschef på Ramboll

09 januari 2018

Nu är det klart att Åsa Zeinetz kommer att ansvara för Rambolls division Transport och ingå i Rambolls ledningsgrupp. Åsa har lång erfarenhet av branschen i ledande positioner med fokus på affärsutveckling och kulturförändring.

Åsa Zeinetz

T: 0761-257287

– Åsa har förmågan att se samspelet mellan människan, tekniken och affären. Hon har de egenskaper som behövs för att vara med och driva Ramboll framåt och utåt. Hon är också ett tillskott till Ramboll genom sitt sätt att driva igenom nya arbetssätt i kombination med ett kommunikativt ledarskap, säger Niklas Sörensen, vd för Ramboll Sverige.

– Jag ser fram emot att börja arbeta på Ramboll utifrån det tydliga konceptet ”Engineering for Life”. Under mina snart 30 år inom samhällsbyggnad har jag blivit övertygad om att vi alltid ska ha människan och ett hållbart samhälle i fokus. Detta gäller både det vi utformar till våra kunder och slutkunder, men även i det samhälle som ett företag och dess medarbetare bildar, säger Åsa Zeinetz.

Åsa Zeinetz kommer senast från en tjänst som divisionschef på WSP där hon även tidigare varit ansvarig för affärsutveckling. Åsa har en lång erfarenhet som divisionschef för samhällsbyggnad på bland annat på Grontmij och är van att arbeta i en internationell koncern. Hon tillträder tjänsten på Ramboll Sverige enligt senare besked.